Kiezen voor headless commerce

e-Commerce

Is headless commerce the best choice for your organization?

07 maart 2022

e-Commerce agency Touchtribe and cloud native agency Techtribe will continue under the name Touchtribe. Both agencies have been part of the Amsterdam MakerStreet network since the beginning and have been working closely together for years. Due to the great need for cloud native technology and far-reaching integrations with back-office systems, this is a logical step', says Gert van Vliet Managing Director of Touchtribe who is in charge of day-to-day operations.

Curious about the whole story of why the future of e-commerce is headless? Download the white paper here for free and without registration.

Setting up a disconnected back-end and front-end also means more work than implementing a traditional platform. The advantage that developers can configure their front-end entirely as they wish, also means that they will spend more time integrating all those separate components and APIs. Not every organization is ready for that.

An organization that still largely leans on outdated legacy systems, and is not set up for agile working, may be better off investing in getting its digital transformation up to speed first. For others, it's simply not worth the investment of time and financial resources. After all, an organization that sells exclusively through a single channel doesn't need a platform that facilitates rapid and flexible front-end customization.

Om te beoordelen of headless commerce platform de juiste keuze is voor jouw organisatie, hebben we een checklist met veel voorkomende doelen opgesteld. Des te meer vragen je met ‘Ja!’ kunt beantwoorden, des te groter de kans dat headless ook voor jouw organisatie de beste keuze is.

  • Wij zijn van plan onze website of webshop te gaan redesignen.

  • Wij overwegen de aanschaf van een nieuw content management systeem (CMS)

  • We willen meer flexibiliteit aan de voorzijde van ons e-commerce platform.

  • Wij ervaren ons huidige e-commerce platform als een toenemende beperking in ons klantcontact.

  • Wij bieden onze producten of diensten via steeds meer verschillende kanalen aan.

  • Wij willen onze producten direct aan de consument gaan verkopen (Direct 2 Consumer).

  • Wij zoeken telkens nieuwe mogelijkheden om de klant iets extra’s te bieden.

  • Wij willen doorlopend nieuwe content via zoveel mogelijk kanalen aanbieden.

  • Wij willen onze klanten een unieke merkervaring kunnen bieden.

  • Wij willen de communicatie met onze klanten zoveel mogelijk personaliseren.

  • Wij gaan internationaal en zoeken een meertalige oplossing voor ons platform.

Haal uit headless commerce wat er in zit

Een moeiteloze aankoop is anno 2021 een basisvereiste voor de snel veeleisender wordende consument. Die verwacht in toenemende mate ook dat zijn gehele klantreis richting aankoop is gevuld met praktische, inspirerende en waardevolle tussenstops. Ambitieuze e-commerce partijen zien achter de snelle opkomst van zaken als social commerce, voice commerce, augmented en virtual reality en kunstmatige intelligentie de noodzaak een omnichannel customer experience aan te bieden. Een complete aankoopervaring die ze doorlopend verder kunnen verbeteren en verrijken.

Touchtribe staat voor het compromisloos creëren van de best mogelijke digitale klantervaring. Onze  founders en medewerkers hebben jarenlange ervaring met het ontwikkelen van toonaangevende e- commerce platformen. En met de frustraties die de onlosmakelijke koppeling van front-  en back end met zich meebrengen. Dat is waarom Touchtribe volledig inzet op headless commerce. Deze future-proof architectuur maakt het immers mogelijk om compromisloos gebruik te maken van alle nieuwe technologische mogelijkheden voor waardevolle interactie met de klant.  

Het creëren van de perfecte klantreis vereist een nietsontziende focus op de behoeftes van die klant, en op de technologische mogelijkheden om daar zo relevant mogelijk op in te kunnen spelen. In tegenstelling tot veel andere bureaus ontwikkelen wij daarom uitsluitend headless e-commerce oplossingen. Dankzij die focus zijn wij in staat het enorme potentieel van headless commerce telkens weer te vertalen in een klantervaring die zich  écht onderscheidt van de concurrentie: meer relevantie, meer interactie, meer beleving, meer betrokkenheid en dus meer experience.

Met andere woorden: wij halen alles uit headless commerce wat er in zit. Uiteraard betekent dat niet dat wij onze klanten verder geen keus laten. Touchtribe is onderdeel van Makerstreet, het collectief van 16 van de allerbeste Amsterdamse agencies. Technologie, innovatie, development, UX, design, data en marketing. Wij geloven in specialisme, en in uitblinken in je eigen vakgebied. Net als een headless platform combineren opdrachtgevers die ‘best of breed’ specialismes naar eigen inzicht om de best mogelijke resultaten te bereiken. Dat maakt van onze klanten de digitale voorlopers van morgen.

Benieuwd naar het hele verhaal waarom de toekomst van e-commerce headless is?

Download hier gratis en zonder registratie het gebundelde document als whitepaper.

Dit document is gericht op digital directors, e-commerce managers en enterprise architecten die hun e-commerce platform willen moderniseren. Met headless development ben je in staat je e-commerce ecosysteem te professionaliseren en naar een volgend niveau te tillen. In deze whitepaper lees je hoe.