Services header image

Services

Leveranciersportalen

Werk efficiënter samen met leveranciers

Een leveranciersportaal (of Supplier Relationship Management portaal) is een online omgeving waar leveranciers inloggen om informatie over lopende orders op te halen en om facturen, contracten en andere documentatie over de samenwerking te beheren. Een goed ingericht leveranciersportaal geeft leveranciers inzicht in alle informatie die zij nodig hebben om goed te functioneren. Dit creëert helderheid, scheelt tijd en verbetert de relatie. En dit vanuit een centrale plek die altijd beschikbaar is.

Samenwerking faciliteren met leveranciers

Heeft uw organisatie met veel verschillende leveranciers te maken? Dan is het beheren van de samenwerking met deze partijen een uitdaging. Door leveranciers de mogelijkheid te geven zelf gegevens te beheren omtrent de samenwerking met jouw organisatie in een online portaal, verlaag u de werkdruk op uw medewerkers. Onze leveranciersportalen stellen leveranciers in staat data aan te passen zonder tussenkomst van medewerkers. Een efficiënte en veilige omgeving voor alle informatie, van orders tot producten en bestellingen tot facturen.

Voordelen van werken met een leveranciersportaal

Het is belangrijk dat iedereen altijd over dezelfde data beschikt. Daarom zorgen wij ervoor dat er een API beschikbaar is voor alle leveranciers. Zo wordt alle data in de systemen consistent gehouden en beschikt iedereen over de juiste informatie.

Gebruiker in een klantenportaal op tablet
  • Tijdsbesparing

    Door transparantie in data zullen er minder vragen komen vanuit leveranciers. Daarnaast hoeft er geen data bijgehouden te worden in verschillende systemen. Dit zorgt, samen met gestroomlijnde processen, voor een grote tijdsbesparing.

  • Consistente data

    Omdat alle data op één plek is verzameld is deze consistenter, dus minder kans op (menselijke) fouten. Hierdoor zijn er minder mensen nodig om hetzelfde aantal leveranciers te bedienen.

  • Communicatie

    Een online portaal en daarmee uw diensten zijn 24/7 beschikbaar. In combinatie met gerichte communicatie in de portal vermindert dit de druk op de serviceafdeling. Zo tilt de portal de samenwerking en interne efficiëntie naar een hoger niveau.

Krijg advies over leveranciersportalen

De experts van Touchtribe helpen u graag de juiste technologische keuze te maken. Bel Gert op 06-55716180. Of laat een bericht achter via het formulier en we nemen binnen 1 werkdag contact met u op.