Schaalbaar ecommerce platform voor B2B toepassing

OSG

Scalable platform with 20,000 items in 13 countries

OSG Europe has been one of the largest manufacturers in the manufacturing industry for many years with more than 20,000 drills, cutters and other types of tools. Their ambition: a scalable e-commerce solution that can grow with the business and has a short time-to-market.

Schaalbaar ecommerce platform voor meerdere landen
  • De uitdagingen van OSG Europe

    OSG is actief in 13 Europese landen en heeft voor al deze landen een eigen content manager die een unieke webshop beheert. Daarom waren ze op zoek naar een gebruiksvriendelijke oplossing waarmee de content managers met unieke content een universeel ‘OSG Europe gevoel’ creëren. Daarnaast heeft OSG een zeer grote productdatabase met aanbod en prijzen die verschillen per land. Extra complex dus om de klant supersnel het gewenste product te laten vinden.

Tijd voor een nieuwe aanpak

Door het CMS in de commerce omgeving te integreren kan OSG Europe nu de content voor alle landen vanuit één plek beheren. Hierdoor raakte de contentstrategie meer gestructureerd, wat weer bijdraagt aan het merk. De andere uitdaging voor OSG was het beheren van de 13-talige productcatalogus. Deze catalogus werd gebruikt voor het beheren van de webshop en het samenstellen van offline brochures en catalogussen.

selectietabel in product catalogus
  • Supersnelle zoekresultaten

    Na de content en product managementverbeteringen is er aandacht besteed aan het optimaliseren van de gebruikerservaring. De grootste uitdaging? De snelheid van de productcatalogus. Het grote aantal producten, variaties en de hoge downtime zorgden voor een hoge druk op de sales medewerkers. Om te garanderen dat orderdata niet verloren gaat wanneer het ERP niet functioneert, bouwden we een low code middleware. Deze extra laag garandeert een transactie, ook als het systeem instabiel is. Zodra alles weer werkt, worden de transacties doorgestuurd naar het ERP, waarna ze verwerkt worden tot pakketten voor de klant.

Resultaat

Elke transactie die zonder sales medewerker afgerond wordt, is gewonnen tijd voor OSG. Waar voorheen veel orders telefonisch werden geplaatst, worden deze nu voornamelijk online afgehandeld. Met de gekozen best of breed strategie kunnen nieuwe landen in korte tijd aangesloten worden. Zo is OSG Europe klaar voor de toekomst en zal hun digitale zichtbaarheid de komende jaren alleen maar toenemen.

  • 100.000

    producten

    Die supersnel laden én gepersonaliseerd per klant.

  • 13

    landen

    1 backoffice platform met lokale uitingen voor 13 landen.