Service platform voor Essent,

om meer (niet-)klanten aan zich te binden.

De vraag:

Essent staat bekend als energieleverancier. Door de vele concurrentie kwam Essent met de vraag hoe zij (niet-)klanten nog beter aan zich kunnen binden door middel van een extra B2C service, waardoor klanten niet zullen overstappen wanneer er een goedkopere optie is.

Makerlab heeft daarop een platform bedacht waarbij men klussen voor in en rondom het huis kan inplannen die worden opgelost door professionals. De USP’s hiervoor waren: Snel een monteur en transparante prijzen.

 

De oplossing:

Essent wilde binnen korte tijd het concept testen, daarom is er voor gekozen om een platform in Mendix te bouwen. Door hier in te bouwen kan het platform ook na het opleveren nog aangepast worden naar de wensen van Essent.

Binnen het platform moest de mogelijkheid zijn om de data van zowel de klanten als de klussen duidelijk te communiceren, en daarnaast moest het mogelijk zijn om het systeem van de B2B partner hierin te implementeren. Mendix gaf hier de mogelijkheid voor, zelfs wanneer een van deze aspecten zou veranderen.

Meer weten over onze cases en up-to-date blijven van alles binnen TouchTribe?

Laat je gegevens achter en wij houden je op de hoogte!

Bekijk ook onze andere cases: