Bouwen op bestaande HTML, maar dan wel fully responsive

een future proof portal voor de Rabobank.

De vraag:

Ontwikkel een gloednieuwe portal die volledig responsive werkt en een rijke gebruikerservaring biedt. Een portal waarmee we onze doelen halen en onze doelgroep boeien. Een portal die zowel snelle smartphone-acties als uitgebreider desktopgebruik faciliteert. Met die complexe vraag klopte de Rabobank bij ons aan.

Grote uitdaging daarbij was om het nieuwe corporate design in de bestaande HTML te implementeren (waar mogelijk alleen met gebruik van CSS) terwijl het tegelijkertijd geoptimaliseerd moest worden voor alle schermen (van smartphone tot desktop). En dat het liefst binnen een paar maanden. Hoog tijd dus voor fraai een staaltje soepel scrummen!

De oplossing:

De combi veel stakeholders, complexe site en strakke deadline vraagt om handig en vaardig werken. Daarom begonnen we het project niet met een uitgebreid gedetailleerd plan, maar met een grove schets en startten we direct met ontwerpen en ontwikkelen. Door in korte sprints te werken, konden we op elk moment inspringen op nieuwe eisen of inzichten.

Door de regels van scrum toe te passen waren we in staat om met het hele team snel doelen te halen en de stakeholders en producteigenaren op de hoogte en betrokken te houden. Door agile samen te werken en helder te communiceren werd Rabobank.com precies wat het moest worden, binnen de deadline.

Meer weten over onze cases en up-to-date blijven van alles binnen TouchTribe?

Laat je gegevens achter en wij houden je op de hoogte!

Bekijk ook onze andere cases: