Techtribe en Touchtribe gaan verder onder 1 naam.

News

Touchtribe en Techtribe gaan samen verder

11 januari 2022

e-Commerce agency Touchtribe en cloud native agency Techtribe gaan verder onder de naam Touchtribe. Beide agencies zijn al sinds hun start onderdeel van het Amsterdamse MakerStreet netwerk en werken al jaren intensief samen. ‘Door de grote behoefte aan cloud native technologie en vergaande integraties met backoffice systemen is dit een logische stap’, vertelt Gert van Vliet Managing director director van Touchtribe die de dagelijkse leiding op zich neemt.

Daan van Polanen, Operations Lead: ‘Van oudsher bouwt techtribe al backoffice systemen voor e-commerce partijen. Denk bijvoorbeeld aan business portalen zoals leveranciersportalen of mijn-omgevingen waarin klanten facturen en orders kunnen inzien en verwerken. Ook hebben we veel ervaring met koppelingen en integraties binnen e-commerce. Door deze samenvoeging beschikken we over nog meer technologische expertise.’

Techtribe en Touchtribe gaan verder onder 1 naam.
Sjors van Santen is marketing manager bij Touchtribe

Sjors van Santen

Marketing Manager

Delen

Modern commerce

De vraag naar schaalbare cloud native technologie blijft toenemen, mede door de enorme groei van eCommerce over de hele linie. Consumentenmerken leveren steeds vaker direct aan de eindgebruiker middels een Direct-to-Consumer strategie, maar ook de traditionele B2B-markt verandert in razend tempo. 

Volgens Van Polanen hebben organisaties steeds meer behoefte aan een totaaloplossing om hun digitale bedrijfsvoering naar een hoger niveau te tillen. Succesvolle merken gebruiken steeds minder zware en feature-rijke systemen in hun digitale en online activiteiten, maar kiezen vaker voor best of breed SaaS-oplossingen. De focus ligt op wendbaarheid en het leveren van de beste service aan eindgebruikers.

Door de grote behoefte aan cloud native technologie en vergaande integraties met backoffice systemen is dit een logische stap

Gert van Vliet Managing director

Van front tot back-end

Door het samenbrengen van de expertises van de twee bedrijven ontstaat er een one stop shop voor moderne e-commerce oplossingen. Van Vliet: ‘Voor onze doelgroep zit de winst in het zo slim en kostenefficiënt mogelijk je digitale platform inrichten. Dat gaat verder dan alleen de customer facing applicatie aan de voorzijde. Door ook ownership over de backend te nemen voegen we nog meer waarde toe als Touchtribe.’ Met de bundeling van de activiteiten komt het aantal medewerkers van Touchtribe op 30.

Cloud native, Best of Breed, Serverless & Headless

Gert vervolgt: “Door te kiezen voor cloud native, best of breed en serverless technologie verwachten wij dat we voor onze klanten de komende jaren het verschil gaan maken. Daarom werken we graag met gerenommeerde  partners, zoals Amazon Web Services, als fundering van business portalen, SaaS leverancier BigCommerce voor innovatieve e-commerce platforms en Contentful en Storyblok voor de implementatie van Headless CMS oplossingen.”

Succesvolle merken gebruiken steeds minder zware en feature-rijke systemen in hun digitale en online activiteiten, maar kiezen vaker voor best of breed SaaS-oplossingen.

Daan van Polanen, Operations Lead

MakerStreet: een netwerk van specialisten

Touchtribe is lid van het MakerStreet collectief. Een verzameling van de allerbeste specialisten: van development tot design en van copywriting tot UX research. Geen full service, maar full specialism. Als klant van Touchtribe heb je hierdoor toegang tot al deze specialisten die op dagelijkse basis samenwerken om de allerbeste ervaringen te realiseren.

Sjors van Santen is marketing manager bij Touchtribe

Sjors van Santen

Marketing Manager

Delen